۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

هفته نامه ايراندخت از سوى هيئت نظارت بر مطبوعات لغو امتياز شد


 
راديو فردا:
در نشريه ايرانداخت كه از يكسال پيش دوره جديد انتشار خود را با رويكرد سياسى، اجتماعى و فرهنگى آغاز كرده بود شمارى از روزنامه‌نگاران نشريات شرق، هم ميهن، شهروند امروز و اعتماد ملى فعاليت مى‌كردند
گزارش‌هاى رسيده از ايران حاكى است، يک هفته‌نامه نزديک به اصلاح‌طلبان كه مديرمسئول آن حسین کروبی، فرزند مهدى كروبى، بود روز دوشنبه از سوی هیئت نظارت لغو امتياز شده است.
بر اساس اين گزارش‌ها، امتياز هفته‌نامه ايرانداخت كه با سردبيرى محمد قوچانى منتشر مى‌شد در آستانه شماره ۵۰ دوره جديد خود لغو شده است. فاطمه كروبى، صاحب امتياز اين نشريه است.
يكى از اعضاى هيئت تحريريه ایراندخت به خبرگزارى مهر گفته است: در دوره جديد انتشار مجله تا كنون ۴۹ شماره منتشر شده بود و ما مشغول صفحه‌‌بندى مطالب پنجاهمين شماره آن بوديم كه اين اتفاق افتاد.
در حالى كه خبرگزارى مهر مى گويد هنوز مشخص نيست چه مرجعى نشريه ايرانداخت را لغو امتياز كرده است برخى از سايت‌هاى تندرو نزديک به دولت، هيئت نظارت بر مطبوعات را نهاد توقيف‌كننده اين هفته‌نامه معرفى كرده‌اند.
در نشريه ايرانداخت كه از يكسال پيش دوره جديد انتشار خود را با رويكرد سياسى، اجتماعى و فرهنگى آغاز كرده بود شمارى از روزنامه‌نگاران نشريات شرق، هم ميهن، شهروند امروز و اعتماد ملى فعاليت مى‌كردند.
اين نشریات در يكسال گذشته از سوى دولت محمود احمدى‌نژاد توقيف يا لغو امتياز شده بودند.
سايت كلمه، وابسته به ميرحسين موسوى، در گزارشى نوشته است: محمدعلى رامين در پيغامى براى فاطمه كروبى، صاحب امتياز اين نشريه، عنوان كرده است اگر ايراندخت با اين تيم روزنامه‌نگاران بخواهد به فعاليت خود ادامه دهد، لغو امتياز خواهد شد.
هفته‌نامه ايراندخت هفتم دى ماه گذشته از سوى نيروهاى امنيتى مورد حمله قرار قرار گرفت و كامپيوتر و دفتر آن بازرسى شد. به گزارش سايت نوروز، وابسته به جبهه مشاركت، مأموران پس از تفتيش دفتر نشريه ایراندخت تمامى كيس‌هاى كامپيوتر اين دفتر را ضبط و با خود بردند.
موج برخوردهاى تازه با مطبوعات در ايران از زمان روى كار آمدن محمدعلى رامين، معاونت مطبوعاتى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، در روز دهم آبان ماه شدت بيشترى گرفته است و در اين دوره بيش از ۱۰ نشريه توقيف شده و ده‌ها بار به نشريات تذكر و اخطار داده شده است.
همچنين به دنبال حوادث پس از انتخابات رياست جمهورى در ايران، ده‌ها روزنامه‌نگار از سوى دستگاه‌هاى قضايى و امنيتى بازداشت شده‌اند كه در حال حاضر حدود ۳۴ روزنامه‌نگار همچنان در زندان به سر مى‌برند.
توقيف نشريات در دولت محمود احمدى‌نژاد در حالى شدت گرفته است كه وى روز ۲۷ بهمن در يک كنفرانس خبرى به رسانه‌هاى داخلى و خارجى مدعى شد: در دولت نهم و دهم بيشترين مجوزها و كمترين لغو امتيازها براى مطبوعات اعمال شده است.
وى افزوده بود: آزادى مطبوعات در ايران در حد بسيار بالايى قرار دارد.
اين اظهارات در حالى بيان مى‌شود كه به گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، رتبه ايران در زمينه آزادى مطبوعات در ميان ۱۷۵ كشور را ۱۷۲ اعلام كرده است.
--
کبک آگاه است
به امـــــ/\ـــــد آزادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر